dijous, 23 d’abril del 2020

ANIMALANDIA

Hola famílies,

Poc a poc, anem situant-nos, retrobant-nos, carregant les piles, tornant a veure aquests somriures que tant trobàvem a faltar, anem descobrint noves maneres de seguir en contacte, descobrint el valor de les petites rutines..I hem vist els nens motivats així que.. som-hi!!

Us proposem que aquest sigui el nostre mitjà de comunicació per acompanyar les videoconferències, per tal de concretar les propostes i per a que sigui més senzill seguir el fil del projecte que tot just comencem.

El punt de partida d'aquest projecte va ser la dita que vam treballar al març "Quan l'oreneta no ve pel març, l'hivern és llarg"i l'interès d'ells per descobrir aquest ocell. Al mateix temps, també volíem cuidar cucs de seda a l'aula... La idea estava clara, volíem saber més coses sobre els animals!

Aquí vam deixar el projecte i aquí el seguim...

Aquí tenim un horari per tal que cadascú sàpiga els dies i les hores a les que ens trobarem.

DILLUNS 
DIMARTS 
DIMECRES 
DIJOUS 
DIVENDRES 
HORA
TAULA 2 

TAULA 5 

TAULA 3 
10h.
TAULA 1 

TAULA 6 

TAULA 4 
10:45h.
TAULA 4 

TAULA 1 

TAULA 5 
11:30h.
TAULA3 

TAULA 2 

TAULA 6 
12:15h.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
ACTIVITATS PROPOSADES SETMANALMENT
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Per a començar, per a la setmana del 27 d'abril a l'1 de maig proposem...

- PENSAR un títol per al projecte que sigui motivador i que plasmi el tema que ens interessa.

- FER MEMÒRIA d'aquelles coses que ja sabem dels animals. (QUÈ SABEM?)

- CONCRETAR aquelles altres que ens interessen i encara no sabem sobre el tema. (QUÈ VOLEM SABER?)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Per a la setmana del 4 al 8 de maig proposem...

- BUSCAR I ESCRIURE a la llibreta la definició d'animal.

- BUSCAR I ESCRIURE a la llibreta la definició del tipus d'animal que treballa el grup taula.

- ESCRIURE I RESOLDRE els següents problemes a la llibreta.
1.       En un zoològic hi ha 23 lloros i 57 cotorres. Quants ocells hi ha en total?
2.       La Laia té 41 peixos en una peixera molt gran, i li regala 12 a la seva cosina. Quants peixos li queden?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Per a la setmana del 11 al 15 de maig proposem...

-  LLEGIR la lectura "La meva mascota", escriure i respondre les preguntes a la llibreta. (La lectura l'hem enviat per correu electrònic).

-  ESCRIURE una descripció a la llibreta (seguint la lectura "La meva mascota"com a model) on parlem de la nostra mascota o la mascota que ens agradaria tenir. 

- ANAR BUSCANT INFORMACIÓ (activitat per anar fent, a poc a poc, aquest més de maig) sobre el nostre animal, relacionada amb els calaixets del mapa conceptual que entre tots hem anat construint.
MAPA CONCEPTUAL

- ESCOLTAR I ANAR APRENENT la cançó dels animals.(Activitat per anar fent, a poc a poc, aquest més de maig).
- Per ANAR PRACTICANT la suma i la resta (portant i sense portar).
Sumes i restes
I si voleu instalar-vos una aplicació per a que s'ho passin bé mentre aprenen matemàtiques (gratuït fins finals de maig).
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.innovamat.bmath&hl=es

Per a la setmana del 18 al 22 de maig proposem...

-  LLEGIR la notícia sobre la descoberta d'una nova espècie de tortuga i respondre les preguntes al mateix document. (Activitat per a retornar).

- ANAR OMPLINT la fitxa tècnica del nostre animal amb la informació que anem recopilant durant aquest mes. (Activitat per a retornar, quan estigui acabada).

- ESCOLTAR I ANAR APRENENT la cançó dels animals.(Activitat per anar fent, a poc a poc, aquest més de maig).
- Per ANAR PRACTICANT la suma i la resta (portant i sense portar).
I si voleu instalar-vos una aplicació per a que s'ho passin bé mentre aprenen matemàtiques (gratuït fins finals de maig).


Per a la setmana del 25 al 29 de maig proposem...

- FER UNA MANUALITAT. Fer el nostre animal amb material que tinguem per casa (plastilina, paper, paper de diari, rotllos de paper de w.c., oueres, capses de cartró,  ampolles de plàstic, taps d'ampolles de plàstic, gots i plats reutlitzables, roba vella, fils, llana, goma eva, feltre, botons, massa de pa, massa de galetes, pastilla de sabó, esponja, peces d'encaixos com lego, porexpan, paper maché  o qualsevol cosa que trobeu a casa.
Intenteu fer el màxim de detalls i el més semblant possible a la realitat.
Feu una fotografia de la manualitat i l'envieu per correu.

- ESCRIURE a la llibreta les instruccions per a fer la manualitat. (Material que necessitem i passos a seguir per a fer-la).

- ANAR OMPLINT la fitxa tècnica del nostre animal amb la informació que anem recopilant durant aquest mes de maig. (Activitat per a retornar, quan estigui acabada).

- ESCOLTAR I ANAR APRENENT la cançó dels animals. (Activitat per anar fent, a poc a poc, aquest més de maig).
- Per ANAR PRACTICANT matemàtiques (a la llibreta).

Per a la setmana del 1 al 5 de juny proposem...

- LLEGIR la lectura "Els nostres cucs de seda" i respondre  les preguntes a la llibreta.

- OBSERVAR com anem construint el projecte ANIMALANDIA. Aquest seria el mapa conceptual que sempre anem fent entre tots i que pengem al mural de la classe. Com no tenim la classe, aquí podem anar veient com heu organitzat i desenvolupat el tema en aquestes setmanes de confinament.

- PENSAR algunes preguntes sobre el tipus d'animals que esteu treballant el vostre grup ( amfibis, invertebrats, peixos, ocells, mamífers o rèptils). Aquestes preguntes seran les que sortiran al TRIVIAL al que jugarem la resta del mes de juny.

- Per si volem REPASSAR el que ja vam fer la setmana passada. (a la llibreta).


- Per anar PRACTICANT.

Per a la setmana del 8 al 12 de juny proposem...

- ESCRIURE en un foli la part de la "Cançó dels animals " que t'hagi tocat amb lletres ben clares i grans. Fer una fotografia on sortiu vosaltres aguantant el foli i enviar-me-la.

- ANAR MIRANT tots els vídeos de l'apartat "Enllaços d'interès", per tal de poder respondre millor les preguntes del TRIVIAL, al que jugarem tot el juny.

- INVENTAR I ESCRIURE a la llibreta o a l'ordinador una endevinalla en castellà sobre un animal. Penseu que aquesta endevinalla també formarà part del joc del TRIVIAL. (Activitat amb retorn).

- MIRAR I ESCOLTAR aquests dos vídeos on us explico alguna resta portant més complicada.
vídeo 1

- Per anar PRACTICANT. 
------------------------------------------------------------------------------------------
                          TRÍVIAL DEL PROJECTE !
------------------------------------------------------------------------------------------
RESULTATS. PRIMERA SETMANA DEL CONCURS.

29






28






27






26






25






24






23






22






21






20






19






18






17






16






15






14






13






12






11






10






9






8






7






6






5






4






3






2






1






RESPOSTES CORRECTES
TAULA 1
AMFIBIS
TAULA 2
INVERTEBRATS
TAULA 3
PEIXOS
TAULA 4
OCELLS
TAULA 5
MAMÍFERS
TAULA 6
RÈPTILS

RESULTATS. SEGONA SETMANA DEL CONCURS.








40






39






38






37






36






35






34






33






32






31






30






29






28






27






26






25






24






23






22






21






20






19






18






17






16






15






14






13






12






11






10






9






8






7






6






5






4






3






2






1






RESPOSTES CORRECTES
TAULA 1
AMFIBIS
TAULA 2
INVERTE
BRATS
TAULA 3
PEIXOS
TAULA 4
OCELLS
TAULA 5
MAMÍFERS
TAULA 6
RÈPTILS















































------------------------------------------------------------------------------------------
                          TRÍVIAL DE MATEMÀTIQUES!
------------------------------------------------------------------------------------------
RESULTATS. DUES SETMANES DE CONCURS.


44






43 






42 






 41






40






39






38






37






36






35






34






33






32






31






30






29






28






27






26






25






24






23






22






21






20






19






18






17






16






15






14






13






12






11






10






9






8






7






6






5






4






3






2






1






RESPOSTES CORRECTES
TAULA 1
RESTES
TAULA 2
SUMES
TAULA 3
Kg, g.
TAULA 4
Km, m.
TAULA 5
VARIADES
TAULA 6
HORES


















































----------------------------------------------------------------------------------------------------
FOTOGRAFIES DEL NENS!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Estem contentíssims de la feina que feu tots!
L'Aarón, la Sofia, l'Abraham, la Tanit, l'Eloi, la Paula, el Màrius, la Martina i el Tien Phuc fent feineta!














La Martina ens ensenya les seves mascotes!



L'Erik ens presenta el Vader, una de les seves mascotes que és protagonista del text "La meva mascota".


L'Abraham ens presenta la seva mascota "Jerry".


El Luís ens vol ensenyar el seu peix "chupafondos", que també vol ser el protagonista del text "La meva mascota"!



Molt interessant! L'Aaron s'ha trobat aquest cartell a la platja de La Mora i ens avisa: si trobeu una tortuga marina truqueu al 112!

             

Voleu veure quins animals més preciosos estan fent els alumnes de segon?

AMFIBIS

                                           
                                                    LA SALAMANDRA ( TANIT)

                                 
                                                                   EL TRITÓ (ELOI)

                                                               LA GRANOTA (SINAÍ) 

                                                           EL GRIPAU (MUHAMMAD)

INVERTEBRATS

                                                                 L'ARANYA  (XAVIER) 

                                                          EL CALAMAR (MÀRIUS)

L'ERIÇÓ DE MAR (DANIEL)

PEIXOS

PEIX DE CAP TRANSPARENT (LUIS)

PEIX STARGAZER (ABRAHAM)

OCELLS

           EL PINGÜÍ (BLAI)     


      EL CIGNE (SIMOHAMED)   


      MUSSOL (MARTINA)    

   ORENETA   (ELENA)

                                                                   MAMÍFERS                                                              
                                                     
                                                             EL CANGUR  (SOFIA)

                
                 LA BALENA (AMINATA)

RÈPTILS

LA TORTUGA (AARON LERENA)


EL COCODRIL (TIEN PHUC)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
ENLLAÇOS D'INTERÈS
      ----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Per qui vulgui anar buscant informació us proposem clicar dues vegades en els sengüents enllaços:

Els animals 


TAULA 1. AMFIBIS
TAULA 2. MOL.LUSCS
TAULA 2. EQUINODERMS
TAULA 3. PEIXOS
TAULA 4. OCELLS

TAULA 6. RÈPTILS

-----------------------------------------------------------------------------------------------
  GAUDIM APRENENT
----------------------------------------------------------------------------------------------
Podeu gaudir mirant..

   TOTS ELS VÍDEOS DE KUKUROTA
   TOTS ELS VÍDEOS DE VETERINARIS
   APLICACIONS DE MÒBIL PER A RECONÈIXER OCELLS


                   ---------------------------------------------------------------------------------------
                                                QUÈ HEM APRÈS?
            ----------------------------------------------------------------------------------------
                                                                ANIMALÀNDIA


                ----------------------------------------------------------------------------------------
                                    CANÇÓ DELS ANIMALS
                ------------------------------------------------------------------------------------------


Gràcies a tots per esforçar-vos tant durant aquests mesos de treball a casa, per participar en totes les feinetes, per treballar tan concentrats, per demostrar tant interès en entendre-ho tot, per respectar els torns de paraula, per estar tan motivats, per treballar en equip respectant les opinions dels altres, per estar tan contents sempre!  Us estimem!

1 comentari: