diumenge, 26 d’abril del 2020

LIRULIRULÀ EL COS HUMÀ


Hola famílies,

Poc a poc, anem situant-nos, retrobant-nos, carregant les piles, tornant a veure aquests somriures que tant trobàvem a faltar, anem descobrint noves maneres de seguir en contacte, descobrint el valor de les petites rutines..I hem vist els nens motivats així que.. som-hi!!

Us proposem que aquest sigui el nostre mitjà de comunicació per acompanyar les videoconferències, per tal de concretar les propostes i per a que sigui més senzill seguir el fil del projecte que tot just comencem.

El punt de partida d'aquest projecte va ser l'anterior projecte, en concret quan parlàvem dels astronautes i com anaven vestits, els nens i nenes anaven parlant de què portaven a les diferents parts del cos i així és com van decidir que volien saber més coses sobre el cos humà.

Aquí vam deixar el projecte i aquí el seguim...

Aquest és l'horari de les trobades. He unit la taula 5 i la 6 en la taula 6.
El link per accedir a les videoconferències serà sempre el mateix.


DILLUNS
DIMARTS
DIMECRES
DIJOUS
DIVENDRES
10-10’45H
TAULA 2

TAULA 6

( 5 I 6 )


TAULA 4
10’45-11’30H
TAULA 1

TAULA 1

TAULA 6

( 5I 6 )
11’30-12’15
TAULA 3

TAULA 2


12’15-13H
TAULA 4

TAULA3



















----------------------------------------------------------------------------------------------------------
ACTIVITATS PROPOSADES SETMANALMENT
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Per a començar, per a la setmana del 27 d'abril a l'1 de maig proposem...

- Pensar un títol per al projecte que sigui motivador i que plasmi el tema que ens interessa.
- Fer memòria d'aquelles coses que ja sabem dels animals. (QUÈ SABEM?)
- Concretar aquelles altres que ens interessen i encara no sabem sobre el tema. (QUÈ VOLEM SABER?)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Per la setmana del 4 al 8 de maig proposem...

- Buscar i escriure a la llibreta "Què és el cos humà".
- Resoldre el següent problema a la llibreta.
La Naia fa esport una hora cada dia després de l’escola ( dilluns, dimarts, dimecres, dijous i divendres), però ara ha deixat de fer-ne el divendres. Quantes hores d’esport fa ara?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Per la setmana del 11 al 15 de maig proposem...

- Buscar un poema sobre el cos, aprendre'l i escriure'l a la llibreta.
- Fer un dibuix vostre i escriure a sota quatre frases explicant com és el vostre cos (tal i com hem explicat a la videoconferència).
- Seguir buscant informació sobre el calaixet del mapa conceptual que feu.
- Per anar practicant la suma i la resta.
Sumes i restes
I si voleu instalar-vos una aplicació per a que s'ho passin bé mentre aprenen matemàtiques (gratuït fins finals de maig). 
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.innovamat.bmath&hl=es


Per la setmana del 18 al 22 de maig proposem...

-Les dos activitats de les lectures del monstre.
-Buscar informació sobre el vostre calaixet i apuntar-ho a la llibreta.
-Llegir una mica cada dia.
-Per anar practicant la suma i la resta.
I si voleu instalar-vos una aplicació per a que s'ho passin bé mentre aprenen matemàtiques (gratuït fins finals de maig). 

Per la setmana del 25 al 29 de maig proposem...

-MIRAR ELS VIDEOS de cada taula que están anexos al final i faré preguntes sobre el videos.

-FER UNA MANUALITAT del cos per conèixer les articulacions. 
-ESCRIURE A LA LLIBRETA les articulacions que hi ha al cos humà.( feina que s'ha de retornar).

-BALLAR LA CANÇÓ PER MOURE EL COS
Cançó per moure el cos

-DE MATEMÀTIQUES ( feina que s'ha de retornar )
Activitat 1
Activitat 2  Compteu els que pogueu
Activitat 3
Activitat 4


-LLEGIR  una mica cada dia..

-BUSCAR INFORMACIÓ sobre el meu calaixet.



Per la setmana de l'1 al 5 de Juny proposem...


-Resoldre " las adivinanzas del cuerpo humano " ( TOTS )

-Activitat específica només de cada taula.
Els alumnes han de fer l'activitat només de la seva taula.Aquesta activitat s'ha de retornar.

TAULA 1
Ho han de fer a la llibreta.

TAULA 2 
-Apuntar les diferents etapes de la vida enganxar una foto o fer un dibuix d'una persona  que es trobi en aquesta etapa i apuntar algunes de les característiques físiques, mentals i psicològiques pròpies de la etapa de la vida en la que es troba. S'ha de fer a la llibreta.

TAULA 3

fer-ho a la llibreta
Llegir els hàbits saludables i fer un llistat a la llibreta de quins practiqueu vosaltres.

TAULA 4
Enganxar la foto d'un ou o dibuixa'l i senyalar les parts d'aquesta "cèl.lula".

TAULA 6

Buscar informació de perquè tenim febre, de perquè podem agafar coses amb la mà, i perquè plorem.
Apuntar-ho a la llibreta.


- Activitats de Matemàtiques ( TOTS )

-Llegir cada dia una mica
-Buscar informació del vostre calaixet



Per la setmana del  8 al  12 de Juny proposem...


JUGA I APRÈN

COS HUMÀ I HÀBITS SALUDABLES

Al final de la pàgina hi han 4 jocs interessants.

PROJECTE

1) Llegir les tres fitxes de l'aparell digestiu, circulatori i respiratori . I fer la de l'aparell excretor ( hauràn de buscar els noms dels òrgans d'aquest aparell copiar el dibuix qua apareix a l'esquerra amb els noms dels òrgans corresponents ).AQUESTES FITXES LES ENVIO EN FORMAT WORD PER MAIL.

2)Omplir el mapa conceptual dels diferents aparells amb l'ajuda d'una fitxa amb els aparells dibuixats.
ENVIAT PER MAIL

3) Fer un experiment relacionat amb l'aparell digestiu. Després me l'hauràn d'explicar.
ENVIAT PER MAIL.




MATEMÀTIQUES

Relaciona sumes
 Una mica de tot
Inici de les estacions
Mesurem el temps
( No retornable, aquesta activitat és un jclic no s'ha d'imprimir només l'han de fer, i han de llegir el poema de " Calendari de Tardor en veu alta " que apareix dins d'aquest jclic)

RESPIRA I APRÈN

Respira i aprèn
Repetir els exercicis dels videos per treballar l'esquema corporal, el centratge, la lateralitat, la contralateralitat, la relaxació...


LLEGIR UNA MICA CADA DIA

Féu el que pogueu, bon cap de setmana, recordeu que si voleu em podeu enviar fotografies dels nens perquè les pugui penjar. Gràcies.






ELS ALUMNES TREBALLEN DE VALENT EN EL PROJECTE!




La Lia elaborant la definició del cos humà.






La Núria buscant informació sobre el cos humà.






La descripció de la Núria.




El Jordi fent l'activitat de lectura i comprensió lectora relacionada amb el nostre projecte.



Mireu quin monstre més divertit ha dibuixat!




La Lucía fent activitats de matemàtiques!





L'Adrián fent el dibuix del seu cos!




La  informació que ha cercat la Lia del seu calaixet


La cèl·lula que ha fet la Nayara!




Feinetes del Jordi! 







L'Enzo amb el seu germà molt emocionats llegint un llibre heretat de la seva mare.







La Lucia llegint una miqueta cada dia....


El Nahuel ja ha fet el seu esquelet!



LA NATÀLIA FENT FEINETA...







L'Enzo llegint a la terrassa...


La feineta del Cristopher que treballa de valent!




Experiment de la digestió de la Lia, quina cara de felicitat fas!!




Video experimental de la Lia





INFORMACIÓ D'INTERÈS


EL COS HUMÀ Què passa quan dormim? Per què masteguem el menjar? Cuines són les funcions de la sang? Què fa que la sang cir...


Seguim amb el cos humà | Esqueleto humano para niños, Cuerpo ...


Ossos, músculs, articulacions | Huesos del cuerpo humano, Huesos ...




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
ENLLAÇOS D'INTERÈS
----------------------------------------------------------------------------------------------------------



Per qui vulgui anar buscant informació us proposem clicar dues vegades en els següents enllaços:
https://www.youtube.com/watch?v=ppUnmAvLhwE
https://www.youtube.com/watch?v=5PN-HgDp9vA





I PER APRENDRE JUGANT!!


ANIMACIÓ DEL COS
ESQUELET INTERACTIU
JCLICS COS HUMÀ
JCLICS
CRUCIGRAMA PARTS DEL COS
JOCS DE LA SALUT





ENLLAÇOS PER TAULES


MAPA CONCEPTUAL DEL COS HUMÀ

Taula 1 . Que fa el nostre cos.
Taula 2 . Etapes de la vida.
Taula 3. Tenir cura del cos.
Taula 4. La cèl·lula.
Taula 6. Parts del cos i curiositats.



TAULA 1


TAULA 2


TAULA 4

Parts del cos


CANÇÓ DE L'ESQUELET

Cançó de l'esquelet


MÉS INFORMACIÓ

Presentació del cos humà ( pares i mares )















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada